Jména autorů a spoluautorů |
Ondřej Laciga, Petra Valdman |
Ateliér |
SOA architekti s.r.o. |
Místo realizace |
ZET.Office Nová Zbrojovka, Lazaretní 925/9, 615 00 Brno
tř. Kosmonautů 1338/1c, Hodolany, 779 00 Olomouc |
Spolupracující profese |
Autoři grafiky: Graphite Studio [Mona Bublová, Tomáš Buble, Klára Maršíčková], www.graphitestudio.cz |
Investor |
Maple Bear Czechia |
Dodavatel |
BEA Centrum |
Datum dokončení / kolaudace projektu |
Září 2024 |
Fotograf |
Studio Flusser, www.studioflusser.com, info@studioflusser.com |
První dvě vlaštovky celosvětově největší sítě kanadských bilingvních škol v Čechách!
Mateřská škola Maple Bear Olomouc a Základní škola Maple Bear Brno
Návrh interiéru vycházel z jedinečného přístupu škol Maple Bear, které je zaměřen na studenta v podnětném prostředí, které v něm vzbudí lásku k celoživotnímu učení. Design jsme i díky podpoře českého zastoupení tvořily originální tak, aby vyjadřoval ducha těchto škol a zároveň, aby splňoval kvalitativní požadavky globální značky.
MŠ Olomouc
Dispoziční řešení školky umisťuje třídy k prosvětlenému obvodu multifunkční budovy Olomouckého BEA centra tak, aby uprostřed vznikl centrální prostor - hala. Tímto řešením se prakticky eliminoval institut jedno účelové chodby ve prospěch multifunkčního prostoru. Centrální hala totiž kromě přístupu k jednotlivým třídám dává prostor dětem i rodičům. Umístili jsme do ní lobby, vnitřní hřiště, malý amfiteátr a rozvolněné sezení s knihovnou a herními prcky. Do této haly byl také umístěn válcový objem zasedací místnosti, který utváří vizuální dominantu tohoto prostoru. Jednotlivé třídy jsou tematicky odděleny, to je zprostředkováno designem nábytků, barevností a grafikami na stěnách.
ZŠ Brno
Brněnská základní škola je fit-out do budovy ZET office v rozvojovém území Nová Zbrojovka. Odkazem na původní industriální charakter objektu je vstupní centrální hala převýšená přes dvě patra s přiznanými ocelovými průvlaky. Její součástí je lobby, recepce a pobytová knihovna. Ta skýtá prostor pro vystavení školního merche a uniforem, má v sobě úložné prostory pro recepci, nebo také koutek pro děti na hraní a čtení.
Obě školy jsou doplněny originální grafikou navrženou na tyto specifické prostory. Ta design škol sjednocuje a tematicky vyjadřuje právě propojení globální značky s jedinečností daného místa.
Šetrnost budovy
Environmentální certifikace
Typ a dosažená úroveň certifikátu |
-
|
Hospodaření s vodou
Využívá se dešťová voda pro zalévání? |
|
Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet? |
|
Je na budově zelená střecha nebo fasáda? |
|
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)? |
|
Kvalita vnitřního prostředí
Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně? |
|
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně? |
|
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech? |
|
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně? |
|
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)? |
|
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie? |
|
Principy cirkulární ekonomiky
Využívá se v projektu recyklovaných materiálů? |
|
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů? |
|
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)? |
|
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků? |
|
Energetická náročnost
Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy |
A
|
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)? |
|
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)? |
|
Návaznost na okolí
Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy? |
|
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)? |
|
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)? |
|