130.

Školy Maple Bear

Kategorie projektu ‐ Interiér

Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo
Jména autorů a spoluautorů Ondřej Laciga, Petra Valdman
Ateliér SOA architekti s.r.o.
Místo realizace ZET.Office Nová Zbrojovka, Lazaretní 925/9, 615 00 Brno
tř. Kosmonautů 1338/1c, Hodolany, 779 00 Olomouc
Spolupracující profese Autoři grafiky: Graphite Studio [Mona Bublová, Tomáš Buble, Klára Maršíčková], www.graphitestudio.cz
Investor Maple Bear Czechia
Dodavatel BEA Centrum
Datum dokončení / kolaudace projektu Září 2024
Fotograf Studio Flusser, www.studioflusser.com, info@studioflusser.com

První dvě vlaštovky celosvětově největší sítě kanadských bilingvních škol v Čechách!

Mateřská škola Maple Bear Olomouc a Základní škola Maple Bear Brno

Návrh interiéru vycházel z jedinečného přístupu škol Maple Bear, které je zaměřen na studenta v podnětném prostředí, které v něm vzbudí lásku k celoživotnímu učení. Design jsme i díky podpoře českého zastoupení tvořily originální tak, aby vyjadřoval ducha těchto škol a zároveň, aby splňoval kvalitativní požadavky globální značky.

MŠ Olomouc

Dispoziční řešení školky umisťuje třídy k prosvětlenému obvodu multifunkční budovy Olomouckého BEA centra tak, aby uprostřed vznikl centrální prostor - hala. Tímto řešením se prakticky eliminoval institut jedno účelové chodby ve prospěch multifunkčního prostoru. Centrální hala totiž kromě přístupu k jednotlivým třídám dává prostor dětem i rodičům. Umístili jsme do ní lobby, vnitřní hřiště, malý amfiteátr a rozvolněné sezení s knihovnou a herními prcky. Do této haly byl také umístěn válcový objem zasedací místnosti, který utváří vizuální dominantu tohoto prostoru. Jednotlivé třídy jsou tematicky odděleny, to je zprostředkováno designem nábytků, barevností a grafikami na stěnách.


ZŠ Brno

Brněnská základní škola je fit-out do budovy ZET office v rozvojovém území Nová Zbrojovka. Odkazem na původní industriální charakter objektu je vstupní centrální hala převýšená přes dvě patra s přiznanými ocelovými průvlaky. Její součástí je lobby, recepce a pobytová knihovna. Ta skýtá prostor pro vystavení školního merche a uniforem, má v sobě úložné prostory pro recepci, nebo také koutek pro děti na hraní a čtení.


Obě školy jsou doplněny originální grafikou navrženou na tyto specifické prostory. Ta design škol sjednocuje a tematicky vyjadřuje právě propojení globální značky s jedinečností daného místa.

Šetrnost budovy

Environmentální certifikace

Typ a dosažená úroveň certifikátu -

Hospodaření s vodou

Využívá se dešťová voda pro zalévání?
Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet?
Je na budově zelená střecha nebo fasáda?
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)?

Kvalita vnitřního prostředí

Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně?
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně?
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech?
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně?
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)?
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie?

Principy cirkulární ekonomiky

Využívá se v projektu recyklovaných materiálů?
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů?
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)?
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků?

Energetická náročnost

Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy A
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)?
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)?

Návaznost na okolí

Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy?
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)?
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)?