196.

Byt 3kk v Kay River Lofts

Kategorie projektu ‐ Interiér

Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo Project photo
Jména autorů Ing. arch. Vladimír Vašut, Ing. arch. Erika Vašutová
Ateliér under-construction architects
Místo realizace Karolinská 708/13, 186 00 Karlín
Investor Soukromá osoba
Dodavatel Robert Kříž, Metrostav
Datum dokončení / kolaudace projektu Březen 2023
Fotograf Vladimír Vašut

V nově vzniklém bytovém domě v Karlíně na břehu Vltavy - Kay River Lofts, od architekta Ivana Kroupy, jsme byli klientem požádání o vytvoření interiéru pohodlného, vzdušného bytu bez nutnosti přílišného dělení.
Samotný prostor je definován velkými posuvnými okny na obou stranách podélné dispozice a je z obou stran zakončen velkorysými, pohodlnými terasami, které podtrhují vzdušnost interiéru, o kterou jsme usilovali.
Prostor je nekomplikovaně členěn na denní a noční zónu. Střední propojující část s koupelnami a technickou místností je ale poněkud dlouhá, proto jsme přišli s myšlenkou vloženého „dřevěného tunelu“, který v sobě skrývá všechny nutné funkce, včetně četných úložných prostorů. Chodba je dlouhá a neosvětlená přirozeným světlem, ale vhodným nadělením skříní, rytmizací a vloženým osvětlením jsme dosáhli opačného pocitu – zkrácení a zároveň jasného oddělení denní a noční částí.
Dřevěný „tunel“ se tak stal jakýmsi mottem – srdcem, či strojem samotného, jinak strohého a funkčního interiéru.
Použité materiály dřeva, kovu a betonu respektují a jemně navazují na ráz budovy.

V nově vzniklém bytovém domě v Karlíně na břehu Vltavy - Kay River Lofts, od architekta Ivana Kroupy, jsme byli klientem požádání o vytvoření interiéru pohodlného, vzdušného bytu bez nutnosti přílišného dělení.
Samotný prostor je definován velkými posuvnými okny na obou stranách podélné dispozice a je z obou stran zakončen velkorysými, pohodlnými terasami, které podtrhují vzdušnost interiéru, o kterou jsme usilovali.
Prostor je nekomplikovaně členěn na denní a noční zónu. Střední propojující část s koupelnami a technickou místností je ale poněkud dlouhá, proto jsme přišli s myšlenkou vloženého „dřevěného tunelu“, který v sobě skrývá všechny nutné funkce, včetně četných úložných prostorů. Chodba je dlouhá a neosvětlená přirozeným světlem, ale vhodným nadělením skříní, rytmizací a vloženým osvětlením jsme dosáhli opačného pocitu – zkrácení a zároveň jasného oddělení denní a noční částí.
Dřevěný „tunel“ se tak stal jakýmsi mottem – srdcem, či strojem samotného, jinak strohého a funkčního interiéru.
Použité materiály dřeva, kovu a betonu respektují a jemně navazují na ráz budovy.

Šetrnost budovy

Environmentální certifikace

Typ a dosažená úroveň certifikátu -

Hospodaření s vodou

Využívá se dešťová voda pro zalévání?
Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet?
Je na budově zelená střecha nebo fasáda?
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)?

Kvalita vnitřního prostředí

Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně?
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně?
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech?
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně?
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)?
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie?

Principy cirkulární ekonomiky

Využívá se v projektu recyklovaných materiálů?
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů?
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)?
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků?

Energetická náročnost

Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy B
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)?
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)?

Návaznost na okolí

Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy?
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)?
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)?