Jména autorů |
Autorský tým: Jan Aulík, Markéta Aulíková, David Zalabák | Autorská spolupráce: Kristýna Vitnovská, Ondřej Černý | Ateliér: Aulík Fišer architekti, s.r.o. |
Ateliér |
|
Místo realizace |
Náměstí T. G. Masaryka, Sedlčany |
Investor |
VLTAVA INVEST a.s., Pavel Hlaváček |
Dodavatel |
Autor výtvarného díla v kavárně: Patrik Hábl
Zpracovatel prováděcí dokumentace: Ateliér Poledne
Generální dodavatel: Gefira stavby s.r.o.
Dodavatel technologie wellness: Aquamarine Spa
Fotografie: Aleš Jungmann |
Datum dokončení / kolaudace projektu |
Duben 2021 |
Fotograf |
|
Objekt hotelu byl postaven na přelomu padesátých a šedesátých let minulého století v prostoru sedlčanského náměstí a tvořil z hlediska urbanistického i architektonického jeho kvalitní součást. Budova se svými dvorními křídly využívala poměrně intenzivně celý pozemek pro restauraci, společenský sál a hotelové pokoje, řadu let už ale nebyla v provozu a chátrala.
Nový majitel, který nás oslovil ke spolupráci, se rozhodl pro konverzi na víceúčelový městský dům obohacující společenský život Sedlčan a okolí, byl to vedle zřízení divadla ve vesnici Dražkov jeho druhý neziskový záměr. Stavební program zahrnoval dva víceúčelové propojitelné sály, fitness, wellness, lékařské ordinace, kavárnu, kanceláře a bytovou jednotku.
Adaptace na novou funkci nevyžadovala rozsáhlejší zásahy do nosných konstrukcí, jako dobře využitelné se ukázalo i základní schéma původní dispoziční struktury. Východní fasáda do náměstí byla s výjimkou jednoho proskleného vikýře ponechána v původní podobě, k západní dvorní fasádě byla doplněna lokální nástavba s dvoupodlažní bytovou jednotkou. Smyslem naší práce bylo využití prostých, neokázalých kvalit původní stavby včetně interiérů pro novou funkci a integrace původních řemeslných detailů, přestože se zde ani zdaleka nejedná o případ hodný památkové ochrany.
Součástí nové vstupní haly je zrestaurovaná inkrustace od Bohumíra Matala. V nové kavárně orientované do náměstí (s budoucím předpokladem úpravy části veřejného prostoru pro venkovní sezení) je nástěnná malba od Patrika Hábla.
Šetrnost budovy
Environmentální certifikace
Typ a dosažená úroveň certifikátu |
x
|
Hospodaření s vodou
Využívá se dešťová voda pro zalévání? |
|
Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet? |
|
Je na budově zelená střecha nebo fasáda? |
|
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)? |
|
Kvalita vnitřního prostředí
Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně? |
|
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně? |
|
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech? |
|
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně? |
|
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)? |
|
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie? |
|
Principy cirkulární ekonomiky
Využívá se v projektu recyklovaných materiálů? |
|
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů? |
|
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)? |
|
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků? |
|
Energetická náročnost
Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy |
C
|
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)? |
|
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)? |
|
Návaznost na okolí
Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy? |
|
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)? |
|
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)? |
|