| Jména autorů a spoluautorů | 
                        doc. Ing. arch. Radek Lampa, Ing. Libor Hrdoušek, Ing. arch. Kateřina Havlová, Ing. arch. Hana Púčeková, Ing. arch. Oksana Džabarjan, Ing. arch. Oleg Kovalyuk, Ing. arch. Jana Věnečková, Ing. arch. David Skalický | 
                    
                    
                        | Ateliér | 
                        ra15 | 
                    
                                        
                        | Místo realizace | 
                        Nad Kajetánkou 134/9, 169 00 Praha 6 | 
                    
                                        
                        | Investor | 
                        Duhovka Group a.s. | 
                    
                    
                        | Dodavatel | 
                        Nábytek na míru: klrink, https://www.klrink.cz/ 
Dodavatel osvětlení: ZG Lighting Czech Republic s.r.o. https://www.zumtobel.com/cz-cs/index.html 
Podhled: Knauf https://knauf.com/cs-CZ | 
                    
                    
                        | Datum dokončení / kolaudace projektu | 
                        Květen 2024 | 
                    
                    
                        | Fotograf | 
                        Radek Úlehla | 
                    
                    
                
             
                        
                Prostředí, ve kterém se pohybujeme, má výrazný vliv na kvalitu života, a dvojnásob to platí u prostředí, ve kterém jsme vzděláváni. Lepší kvality života i výuky se dočkali i studenti česko-anglické Montessori Základní školy Duhovka, která dostala navýšení kapacity o 2. stupeň a vylepšení standardu služeb a komfortu pro žáky a personál. Právě zvýšení funkčnosti a kvality prostředí bylo po celý projekt klíčové. 
Koncept Montessori vzdělávání a výchovy je vystavěn na myšlence: „Pomoz mi, abych to dokázal sám“, což podporuje autonomii dítěte v procesu učení. K naplnění myšlenky je důležité i podnětné prostředí, které by mělo odpovídat mentálním vývojovým potřebám dítěte v jeho senzitivním období. S tím se však pojí zvýšené požadavky na prostor a jeho využití.
             
                        
                Dřevo, plech a sklo
S ohledem na nosnost původní budovy byla pro nástavbu zvolena nosná konstrukce ze dřeva, která zůstává v interiéru přiznaná. Dřevěné prvky se promítají i do vestavěného nábytku a obložení tělocvičny. Dřevo v kombinaci se sklem je hlavním materiálem i v učebnách. Jejich kombinace přispívá k prosvětlení prostoru a výborné akustice, čímž vznikají ideální podmínky pro soustředění a efektivní výuku.
Fasáda přístavby i nástavby je obložena odolným plechem. Na přístavbě se objevuje v podobě šablon evokujících šindele, zatímco na nástavbě je uspořádán do svislých pásů. Ty se v oblasti okenních otvorů proměňují ve stínící lamely, čímž dodávají fasádě nástavby lehkost a prostorovou dynamiku kontrastující s robustními liniemi původních dvou podlaží.
             
                        
                Šetrnost budovy
                Environmentální certifikace
                
                    
                    
                        | Typ a dosažená úroveň certifikátu | 
                        
                            -
                         | 
                    
                    
                
                Hospodaření s vodou
                
                    
                    
                        | Využívá se dešťová voda pro zalévání? | 
                         | 
                    
                    
                        | Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet? | 
                         | 
                    
                    
                        | Je na budově zelená střecha nebo fasáda? | 
                         | 
                    
                    
                        | Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)? | 
                         | 
                    
                    
                
                Kvalita vnitřního prostředí
                
                    
                    
                        | Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně? | 
                         | 
                    
                    
                        | Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně? | 
                         | 
                    
                    
                        | Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech? | 
                         | 
                    
                    
                        | Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně? | 
                         | 
                    
                    
                        | Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)? | 
                         | 
                    
                    
                        | Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie? | 
                         | 
                    
                    
                
                Principy cirkulární ekonomiky
                
                    
                    
                        | Využívá se v projektu recyklovaných materiálů? | 
                         | 
                    
                    
                        | Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů? | 
                         | 
                    
                    
                        | Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)? | 
                         | 
                    
                    
                        | Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků? | 
                         | 
                    
                    
                
                Energetická náročnost
                
                    
                    
                        | Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy | 
                        C
                         | 
                    
                    
                        | Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)? | 
                         | 
                    
                    
                        | Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)? | 
                         | 
                    
                    
                
                Návaznost na okolí
                
                    
                    
                        | Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy? | 
                         | 
                    
                    
                        | Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)? | 
                         | 
                    
                    
                        | Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)? | 
                         |