Jména autorů |
Tomáš Císař, Johana Sedláčková Vamberská |
Ateliér |
CisarStudio |
Místo realizace |
Národní 39, 110 00 Staré Město, Praha 1 |
Investor |
Poetizer |
Dodavatel |
Design&Build |
Datum dokončení / kolaudace projektu |
Únor 2022 |
Fotograf |
BoysPlayNice |
Poetizer je největší sociální sítí pro milovníky poezie na světě, kde jsou umístěny miliony básní uživatelů ze 120 zemí světa. Startup v současné době uvádí nový model digitálního nakladatelství, které umožní básníkům snadno a ekologicky publikovat svou tvorbu.
Kancelář Poetizeru o velikosti 150 m² je umístěna ve čtvrtém patře prvorepublikové budovy, která se nachází na pulzující Národní třídě. Interiéry jsou navrženy architektem Tomášem Císařem a Johanou Sedláčkovou Vamberskou. Koncept vychází ze samotného zaměření a identity Poetizeru, coby minimalistické platformy, která klade důraz na ochranu životního prostředí. Těžištěm příběhu kanceláří je prostor skleníku – divoká džungle, mýtický Eden, prostor, který vyjadřuje koncept divokého myšlení. Myšlení, které je dle Clauda Lévi-Strausse blízké jak našim dávným předkům, tak soudobým básníkům. Toto původně spontánní a asociativní myšlení, které připodobnil k bohatému pralesnímu ekosystému, kladl do kontrastu s již domestikovaným, striktně racionálním myšlením.
Centrálně umístěný skleník je místem pro neformální setkání, nabízí prostor pro streamování básnických čtení nebo slouží k odpočinku. Skelet skleníku obrůstá 171 rostlin, mezi nimiž je zastoupeno přes 100 druhů. V hlavní místnosti se také nacházejí individuální pracovní místa, která jsou uspořádána do dvou ostrovů – zde probíhá každodenní práce a bezprostřední komunikace. Na tento prostor navazuje kuchyňka a balkon s výhledem na Národní třídu. Předmluvou k hlavnímu příběhu je vstupní chodba, na kterou navazují další kapitoly – dvě zasedačky a phone booth.
Zvolené barvy a materiály odrážejí funkci jednotlivých prostor. Bílá barva, která je metaforou pro list papíru, převažuje v prostorách určených pro soustředěnou práci, kde se píší stránky. Tmavě zelená pak dominuje místům sloužícím pro komunikaci týmu, a to prezenčně i online. V celém interiéru se objevují akcenty oranžové, které navazují na corporate identitu startupu.
Materiály
Skleník – hliníková konstrukce, na podlaze dřevěné terasové dlaždice z masivní akácie
Dlažba, obklady – keramické dlaždice s teracovým motivem
Kuchyně – pracovní deska – bronzový plech
Kuchyně – černé matné lamino
Stěny – štukové, výmalba Mistral Universal
Koberce – tmavě šedé, uzlíkové
Šetrnost budovy
Environmentální certifikace
Typ a dosažená úroveň certifikátu |
-
|
Hospodaření s vodou
Využívá se dešťová voda pro zalévání? |
|
Využívá se dešťová voda pro další účely, např. splachování toalet? |
|
Je na budově zelená střecha nebo fasáda? |
|
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např. Z umyvadel a sprch)? |
|
Kvalita vnitřního prostředí
Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně? |
|
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně? |
|
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech? |
|
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně? |
|
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)? |
|
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie? |
|
Principy cirkulární ekonomiky
Využívá se v projektu recyklovaných materiálů? |
|
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů? |
|
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)? |
|
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků? |
|
Energetická náročnost
Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy |
|
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o spotřebách)? |
|
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)? |
|
Návaznost na okolí
Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy? |
|
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)? |
|
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)? |
|